CARLA MARÍA
MÍGUEZ ÁLVAREZ
PROFESOR/A AXUDANTE DOUTOR/A
Publicacións (67) Publicacións de CARLA MARÍA MÍGUEZ ÁLVAREZ
2023
-
Cognición situada y gramáticas emergentes: a propósito de la fonología
Datos y desarrollo de la lengua: las gramáticas emergentes (Arco Libros), pp. 253-277
-
Identification of metadiscourse markers in bachelor’s degree theses in Spanish: Introduction of a text mining tool
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 36, Núm. 1, pp. 329-351
-
Preferencias lectoras del alumnado de Educación Primaria según el sexo y titularidad del centro educativo
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 22, Núm. 2
-
Relación entre metacomprensión y problemas lectores en lengua española en alumnado de educación primaria
Lingüística clínica en el ámbito hispánico: Un panorama de estudios (Peter Lang Alemania), pp. 289-318
-
“¿Qué recomiendo leer y por qué?”: preferencias lectoras del profesorado de educación infantil y primaria en formación
Investigaciones Sobre Lectura, Núm. 18, pp. 27-57
2022
-
Blending learning as an approach in teaching sustainability
Interactive Learning Environments, Vol. 30, Núm. 9, pp. 1577-1592
-
Comprensión de textos y habilidades lectoras básicas en lengua española: El ciclo medio de Educación Primaria
La lingüística hispánica como puente entre culturas (Wydawnictwo Naukowe UAM), pp. 155-166
-
Critical reading and use of comics in teaching French as a foreign language
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022
-
El cómic como herramienta de mejora de la competencia lectora en español y francés como lenguas extranjeras
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1217-1235
-
Metacomprensión y comprensión lectora en español: diferencias entre alumnos/as de 3º y 6º de Primaria
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 580-601
-
Movie clips for teaching business management: Step by step
Journal of Education for Business, Vol. 97, Núm. 8, pp. 501-512
-
Preservice Teachers’ Perceptions of Linguistic Abilities and Privacy Policies in the Use of Visual Materials During Their Own and Their Tutors’ Lessons
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Relationships Between Phonological Awareness and Reading in Spanish: A Meta-Analysis
Language Learning, Vol. 72, Núm. 1, pp. 113-157
-
The comic as a didactic resource in teaching French in higher education
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022
-
The impact of visual narrative formats on women's entrepreneurship training
International Journal of Management Education, Vol. 20, Núm. 2
-
The relationship between metacomprehension and reading comprehension in Spanish as a second language
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 23-29
-
The role of text characteristics in the reading comprehension of primary school children in Spanish
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 13, Núm. 1, pp. 41-55
-
Tipología textual y comprensión lectora en el alumnado de educación primaria
Contenidos del Neo-Humanismo del siglo XXI (Tirant lo Blanch), pp. 348-357
2021
-
An analysis of unconscious gender bias in academic texts by means of a decision algorithm
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 9 September
-
Decision Algorithm for the Automatic Determination of the Use of Non-Inclusive Termsin Academic Texts
Comunicando en el siglo XXI: Claves y tendencias (Tirant lo Blanch), pp. 357-370