Departamento
Filoloxía inglesa, francesa e alemá
Publicacións (20) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2021
-
"Beowulf" (2013 [2020]) as a graphic novel: an interview with Santiago García and David Rubín
Selim: Journal of the Spanish Society for Medieval English Language and Literature = Revista de la Sociedad Española de Lengua y Literatura Inglesa Medieval, Núm. 26, pp. 151-166
-
A debate on a Universal Morphology
Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics, Vol. 7
-
Agreement morphology errors and null subjects in young (non-)CLIL learners
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 18, pp. 59-95
-
Being in bilingual speech: An analysis of estar 'be' constructions in Spanish/English code-switching
Journal of Monolingual and Bilingual Speech, Vol. 3, Núm. 2, pp. 238-264
-
Bibliografía básica para el estudio de las lenguas extranjeras en la historia: Ejemplificación a través del alemán
Boletín de la Sociedad Española de Historiografía Lingüística, Núm. 15, pp. 101-117
-
Expanding Views: The Study of Englishes across the World
Nexus, Núm. 2, pp. 18-23
-
Exploring creative tourism based on the cultural and creative cities (C3) index and using bootstrap confidence intervals
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Gender in Dutch/Portuguesecodeswitching
Belgian Journal of Linguistics, Vol. 35, Núm. 1, pp. 131-182
-
Gendering Placement in Displacement: Transnational Im/mobility and the Refugee Camp in Emer Martin’s Baby Zero
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 16, pp. 68-78
-
Grammar–translation method? Why a history of the methods?Considerations from a Spanish perspective
Language and History, Vol. 64, Núm. 3, pp. 204-220
-
La Potentialité de l’homonymie chez Roussel et Levé : Protocole, contrainte et dispositif
Contemporary French and Francophone Studies, Vol. 25, Núm. 5, pp. 594-602
-
Niños bilingües español-neerlandés en Ámsterdam y en Mallorca: evidencia de la importancia del input y del contexto en la adquisición del género gramatical en español
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 15, Núm. 30, pp. 14-38
-
Object-Verb in Early Modern English: Modelling Markedness
Studia Anglica Posnaniensia, Vol. 56, Núm. 1, pp. 85-119
-
PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL EFL TEACHERS' BELIEFS ABOUT “FLIPPING”
Teaching English with Technology, Vol. 2021, Núm. 1, pp. 48-59
-
Predicting voice alternation across academic Englishes
Corpus Linguistics and Linguistic Theory, Vol. 17, Núm. 1, pp. 189-222
-
Procédé Roussellien et Contrainte Oulipienne
Europe, Vol. 99, Núm. 1104, pp. 34-49
-
Towards an Empirical Characterisation and a Corpus-Driven Taxonomy of Fragments in Written Contemporary English
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 20, Núm. 1, pp. 136-154
-
University Students’ Attitudes towards the Use of YouTube in the EFL Classroom
HOW, Vol. 28, Núm. 2, pp. 1-18
-
Variables are valuable: Making a case for deductive modeling
Linguistics, Vol. 59, Núm. 5, pp. 1279-1309
-
‘Fraktur’, ‘Kurrent’, ‘Sütterlin’ und ‘Antiqua’: Schriftarten und Zweischriftigkeit in alten Deutschlehrwerken
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 87, pp. 153-172