Facultade de Educación e Traballo Social
Centro
Universidad Nacional de Río Cuarto
Córdoba, ArgentinaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Río Cuarto (5)
2017
-
Hope and anxiety in physics class: Exploring their motivational antecedents and influence on metacognition and performance
Journal of Research in Science Teaching, Vol. 54, Núm. 5, pp. 558-585
2015
-
Implicación y rendimiento en Física: el papel de las estrategias docentes en el aula y el interés personal y situacional del alumnado
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 25-45
-
Perceived autonomy-support, expectancy, value, metacognitive strategies and performance in chemistry: a structural equation model in undergraduates
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 16, Núm. 3, pp. 640-653
2014
-
Self-determination, behavioral engagement, disaffection, and academic performance: a mediational analysis
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-10
2012
-
Motivational and emotional profiles in university undergraduates: a self-determination theory perspective
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1069-1080