Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (201)

2024

  1. A orientación en Galicia: orixes, xustificación e compromiso cara unha educación de calidade

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 141-158

  2. Face to face: dialogues around visual impairment

    European Journal of Special Needs Education

  3. Interpreters and language assistance in Galician NGDOs: situation, demand, and training needs

    The Routledge handbook of translation, interpreting and crisis (Routledge Reino Unido), pp. 249-263

  4. Sexismo Institucional en Campañas contra la violencia Machista en Galicia: Deconstruyendo Resistencias Narrativas

    Vivat Academia, Núm. 157, pp. 1-25

  5. The Role of Sex and Coping Styles on the Relationship Between Depression and Cannabis Use

    International Journal of Mental Health and Addiction

  6. What priorities for change are we missing in inclusion? Symphony of voices with participatory interviews

    British Journal of Special Education

2023

  1. Analysis of Location and Spatial Distribution of Elderly Women Victims of Gender Violence

    Social Sciences, Vol. 12, Núm. 2

  2. El declive de la poboación en Galicia. Un enfoque geográfico y socioeducativo. ¿hacia el vacío demográfico?

    Brazilian Journal of Development, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1723-1745

  3. Estudio sobre los materiales didácticos digitales para Educación Infantil: el caso del "espazoAbalar"

    En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 107-119

  4. INTERPRETERS AND LANGUAGE ASSISTANCE IN GALICIAN NGDOS: Situation, demand, and training needs

    The Routledge Handbook of Translation, Interpreting and Crisis (Taylor and Francis), pp. 249-263

  5. PERCEPTION OF INSTITUTIONAL MACHO VIOLENCE BY PROFESSIONALS AND WOMEN SURVIVORS

    Revista Conhecimento Online, pp. 309-336

  6. Physical activity in kindergarten, fundamental movement skills, and screen time in Spanish preschool children

    Psychology in the Schools, Vol. 60, Núm. 9, pp. 3318-3328

  7. Profiling and Prevalence of Substance-Related and Addictive Disorders and Behavioural Addictions in Incarcerated Traffic Offenders

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 12

  8. Relación entre práctica de actividad física en el tiempo libre y rendimiento académico en alumnos(as) de 5° de Primaria a 4° de ESO

    Global Health Promotion, Vol. 30, Núm. 2, pp. 71-85

  9. Retos y desafíos para la práctica del trabajo social en la sociedad digital

    Desigualdad, brecha digital y debate en las políticas públicas: vías de conocimiento en la sociedad digital (Aranzadi), pp. 197-211

  10. ¿Qué es una vaca para un niño? Diez condicionantes pedagógico-artísticos de la expresión y representación infantil

    Tercio creciente, Núm. 7, pp. 69-86