SARA
DOMÍNGUEZ LLORIA
PROFESOR/A AXUDANTE DOUTOR/A
MARGARITA ROSA
PINO JUSTE
CATEDRATICO/A UNIVERSIDADE - TEMPO COMPLETO
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec MARGARITA ROSA PINO JUSTE (20)
2024
-
Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education
Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688
-
Soft Skills y autoestima y su relación con las variables formativas en el alumnado de orquestas universitarias
Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 59-70
2023
-
Digital competence in secondary education teachers during the COVID-19-derived pandemic: comparative analysis
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 181-192
-
Evaluation of the motivational characteristics of higher education students in music from the perspective of Self-Determination Theory
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 4, pp. 1178-1191
-
The Development of Soft Skills through Music in Educational Contexts: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
2022
-
Can Music Therapy Improve the Quality of Life of Institutionalized Elderly People?
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2
-
Designing and Evaluation of an Artistic Experience for the Development of Empathic Capacity: “Stepping into Others’ Shoes”
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
Resistances to Educational Change: Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
2021
-
Analysis of the management and organization of music teaching in the non-formal environment
Opus, Vol. 27, Núm. 3
-
Análisis de la formación pedagógica del profesorado de los Conservatorios Profesionales de Música y de las Escuelas Municipales de Música
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 18, pp. 39-48
-
Content analysis of mobile device applications for artistic creation for children between 4 and 12 years of age
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 23
-
Drama and Music for Integration and Intercultural Learning in Educational Contexts with Gypsy Culture
International Journal of Learner Diversity and Identities, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-13
-
Impact of the Social and FamilyEnvironment on the Motivation of Students in Professional Music Teaching
International Journal of Pedagogy and Curriculum, Vol. 28, Núm. 1, pp. 131-147
-
La competencia digital en el profesorado de música durante la pandemia derivada de la COVID-19.
Electronic Journal of Music in Education, Núm. 47, pp. 80-97
2020
-
Análisis comparativo de la formación inicial del profesorado de música de primaria y secundaria en Europa
Electronic Journal of Music in Education, Núm. 46, pp. 224-239
-
Análisis de los programas de intervención en música en personas mayores
Intervención en Contextos Clínicos y de la Salud: nuevas realidades (Dykinson), pp. 111-120
2019
-
Autoconcepto musical y clima motivacional del alumnado de los conservatorios profesionales de música de Pontevedra
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)
-
Efficiency of Music Therapy as a Non-pharmacological Treatment for the Elderly
International Journal of Health, Wellness, and Society, Vol. 9, Núm. 3, pp. 27-34
2018
-
CO-227. La escuela de música como eje vertebrador para el diseño de programas en comunidades de aprendizaje
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Diseño de un programa de musicoterapia como tratamiento no farmacológico
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 399-406