Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Ikastegia
Universidad Europea de Madrid
Madrid, EspañaUniversidad Europea de Madrid-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (26)
2024
-
Comparative study of positioning and technical-tactical indicators between teams of different performance levels in the Qatar 2022 FIFA World Cup
Kinesiology, Vol. 56, Núm. 1, pp. 101-116
-
Technical–tactical differences between female and male elite football: A data mining approach through neural network analysis, binary logistic regression, and decision tree techniques
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology, Vol. 42, Núm. 1, pp. 11-20
2023
-
Age behaviour and variables of success in FIFA World Cup from 1998 to 2018
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 694-701
-
Attitudes Toward Sexual Diversity in Sport Among Undergraduate Students of Physical Activity and Sport Sciences in Spain
Sexuality and Culture, Vol. 27, Núm. 3, pp. 878-893
-
Descifrando la influencia del resultado parcial sobre las posesiones de balón en fútbol femenino: un estudio observacional
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1, pp. 282-295
-
Evaluation of health literacy and its predictive formative factors among Spanish military personnel
Military Psychology
-
Future horizons in the analysis of technical-tactical performance in women’s football: a mixed methods approach to the analysis of in-depth interviews with professional coaches and players
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Influencia del nivel del oponente en la creación de oportunidades de gol en fútbol femenino
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 154, pp. 71-82
2022
-
Influence of match status in ball possessions in the FIFA Women’s World Cup France 2019
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology
-
Influence of the situational variables on the performance of the teams competing in the Chinese Super League
International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 22, Núm. 4, pp. 455-466
2021
-
The End of Compulsory Gender Verification: Is It Progress for Inclusion of Women in Sports?
Archives of Sexual Behavior
2020
-
Modulators of the Personal and Professional Threat Perception of Olympic Athletes in the Actual COVID-19 Crisis
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The Effect of COVID-19 Confinement in Behavioral, Psychological, and Training Patterns of Chess Players
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Association between sex differences on foot health related to the quality of life in a sample of sedentary people
Revista da Associacao Medica Brasileira, Vol. 65, Núm. 2, pp. 149-155
2018
-
Formación inicial del profesorado de Educación Física: Un abordaje global desde las concepciones del alumnado, profesorado en ejercicio y formadores de formadores. Nacimiento del proyecto.
X Congreso Internacional de la Asociación Española de Ciencias del Deporte
-
Valoración de la Educación Física recibida en la adolescencia por el alumnado en formación universitaria, profesorado de Educación Física en enseñanza secundaria y formadores de formadores de la provincia de A Coruña
X Congreso Internacional de la Asociación Española de Ciencias del Deporte
2017
-
El buen profesor de Educación Física
XIII SIEFLAS Seminário internacional de educação física, lazer & saúde
-
Exploring team passing networks and player movement dynamics in youth association football
PLoS ONE, Vol. 12, Núm. 1
-
Qué significa ser un alumno bien educado físicamente
XIII SIEFLAS Seminário internacional de educação física, lazer & saúde
2016
-
Efecto de un calendario sobrecargado de partidos sobre el rendimiento físico en el fútbol de élite
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 16, Núm. 1, pp. 287-294