Facultade de Educación e Traballo Social
Centro
Universidade do Minho
Braga, PortugalPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade do Minho (15)
2024
-
Editorial: Social determinants and psychosocial factors that impact on health status
Frontiers in Psychology
2023
-
Sulfur-containing compounds from plants
Natural Secondary Metabolites: From Nature, Through Science, to Industry (Springer International Publishing), pp. 363-402
-
Sustainable Development Goals and Climate Change in Spanish Technology Disciplines’ Curricula: From LOMCE to LOMLOE
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 13
2022
-
Troubling Secondary Victimization of Bullying Victims: The Role of Gender and Ethnicity
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 15-16, pp. NP13623-NP13653
2021
-
Me and Us Versus the Others: Troubling the Bullying Phenomenon
Youth and Society, Vol. 53, Núm. 3, pp. 417-438
2020
-
A repolitização do serviço social: alguns argumentos para a intervenção em sociedades mais desiguais
Instituciones, empresa y desarrollo humano (Dykinson), pp. 170-179
-
Patrolling the Boundaries of Gender: Beliefs, Attitudes and Behaviors Toward Trans and Gender Diverse People in Portuguese Adolescents
International Journal of Sexual Health, Vol. 32, Núm. 1, pp. 40-56
2019
-
Discursos de otredad hacia grupos étnicos minoritarios y estereotipos de género: el valor de educar en la expresividad
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)
-
Gender-Bashing in Adolescents: Structural Relations with Heterosexual Matrix, Racism/Xenophobia and Attitudes Toward Bullying
Journal of School Health, Vol. 89, Núm. 7, pp. 536-548
2018
-
Attitudes toward Cultural Diversity in Spanish and Portuguese Adolescents of Secondary Education: The Influence of Heteronormativity and Moral Disengagement in School Bullying
Revista de psicodidáctica, Vol. 23, Núm. 1
-
Gender differences in first-year college students’ academic expectations
Studies in Higher Education, Vol. 43, Núm. 4, pp. 689-701
2017
-
Actitudes hacia la homosexualidad en adolescentes gallegos/as: aportaciones de la Pedagogía Queer
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 8, pp. 30-34
-
Blanditos, débiles y sumisos”: La feminización de las víctimas de bullying
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 8, pp. 40-45
2014
-
De la violencia a la convivencia escolar: La mediación como instrumento
Mediación en conflicto y situaciones de violencia: Una aproximación jurídica y psicosocial (Tirant lo Blanch), pp. 149-170
2009
-
Use and functionality of the technological resources and of the new technologies in higher education
Educacao e Sociedade, Vol. 30, Núm. 109, pp. 1209-1225