Departamento
Filoloxía inglesa, francesa e alemá
Artigos (28) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
A Look at the Nativization of Bangladeshi English through Corpus Data
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 15-37
-
Adjective position in the code-switched speech of Spanish and Papiamento heritage speakers in the Netherlands: Individual differences and methodological considerations
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Application d’une méthodologie d’analyse des prédicats nominaux: l’exemple du lexème MORT1
Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 24, pp. 557-579
-
Bilingualism with minority languages: Why searching for unicorn language users does not move us forward
Applied Psycholinguistics, Vol. 44, Núm. 3, pp. 384-399
-
Comunidad y afectos en el documental biográfico lesbiano afroamericano: Living with Pride: Ruth C. Ellis @100 (1999)
Lectora: revista de dones i textualitat, Núm. 29, pp. 35-51
-
Constructing identities and negotiating relationships in late eighteenth-century England: Mary Hamilton and her correspondents at court.
IJES: international journal of English studies, Vol. 23, Núm. 2, pp. 15-40
-
Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020
-
El papel del alemán en los manuales de lenguas extranjeras de Juan Ángel de Zumaran (s. XVII): lengua para aprender y para ser aprendida
Boletín de la Sociedad Española de Historiografía Lingüística, Núm. 17, pp. 195-214
-
From La Viuda to letters from Cuba: Family correspondence in María Irene Fornés’ theater
Revista de Estudios Norteamericanos, Núm. 27, pp. 83-98
-
Gender strategies in the perception and production of mixed nominal constructions by New Mexico Spanish-English bilinguals
Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics, Vol. 9, Vol. 2
-
Herramientas y dificultades en el análisis del grupo nominal en francés para su procesamiento computacional
RILEX Revista sobre investigaciones léxicas, Núm. 1, pp. 107-138
-
How complex is professional academic writing? A corpus-based analysis of research articles in 'hard' and 'soft' disciplines
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 149-183
-
Intensive Experiential ESP Programmes for Continuing Education: Analysis and Effectiveness
Journal of Continuing Higher Education, Vol. 71, Núm. 2, pp. 224-236
-
Irish Studies in Spain - 2022. Introduction
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 235-238
-
L2 rhythm acquisition and rhythmic transfer in Galician learners of English: A pilot study
Loquens, Vol. 9, Núm. 1-2
-
La creatividad como eje de integración intercultural: Programas intensivos de movilidad internacional en la Educación Superior
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 17, Núm. 1
-
La narrativa biográfica como contradiscurso feminista en «The Rosa Parks Story» (2002) de Julie Dash
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 43, pp. 143-161
-
Make your mouth agua: idioms and the integrated hypothesis
Borealis: An International Journal of Hispanic Linguistics, Vol. 12, Núm. 1, pp. 91-121
-
On the grammaticality of passivization in bilingual compound verbs
International Journal of Bilingualism, Vol. 27, Núm. 4, pp. 415-431
-
Out-of-school contact with L2 English across four educational levels
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 40, pp. 93-112