Artigos (28) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. A Look at the Nativization of Bangladeshi English through Corpus Data

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 15-37

  2. Adjective position in the code-switched speech of Spanish and Papiamento heritage speakers in the Netherlands: Individual differences and methodological considerations

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  3. Application d’une méthodologie d’analyse des prédicats nominaux: l’exemple du lexème MORT1

    Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 24, pp. 557-579

  4. Bilingualism with minority languages: Why searching for unicorn language users does not move us forward

    Applied Psycholinguistics, Vol. 44, Núm. 3, pp. 384-399

  5. Comunidad y afectos en el documental biográfico lesbiano afroamericano: Living with Pride: Ruth C. Ellis @100 (1999)

    Lectora: revista de dones i textualitat, Núm. 29, pp. 35-51

  6. Constructing identities and negotiating relationships in late eighteenth-century England: Mary Hamilton and her correspondents at court.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 23, Núm. 2, pp. 15-40

  7. Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020

  8. El papel del alemán en los manuales de lenguas extranjeras de Juan Ángel de Zumaran (s. XVII): lengua para aprender y para ser aprendida

    Boletín de la Sociedad Española de Historiografía Lingüística, Núm. 17, pp. 195-214

  9. From La Viuda to letters from Cuba: Family correspondence in María Irene Fornés’ theater

    Revista de Estudios Norteamericanos, Núm. 27, pp. 83-98

  10. Gender strategies in the perception and production of mixed nominal constructions by New Mexico Spanish-English bilinguals

    Isogloss: Open Journal of Romance Linguistics, Vol. 9, Vol. 2

  11. Herramientas y dificultades en el análisis del grupo nominal en francés para su procesamiento computacional

    RILEX Revista sobre investigaciones léxicas, Núm. 1, pp. 107-138

  12. How complex is professional academic writing? A corpus-based analysis of research articles in 'hard' and 'soft' disciplines

    VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 149-183

  13. Intensive Experiential ESP Programmes for Continuing Education: Analysis and Effectiveness

    Journal of Continuing Higher Education, Vol. 71, Núm. 2, pp. 224-236

  14. Irish Studies in Spain - 2022. Introduction

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 235-238

  15. L2 rhythm acquisition and rhythmic transfer in Galician learners of English: A pilot study

    Loquens, Vol. 9, Núm. 1-2

  16. La creatividad como eje de integración intercultural: Programas intensivos de movilidad internacional en la Educación Superior

    Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 17, Núm. 1

  17. La narrativa biográfica como contradiscurso feminista en «The Rosa Parks Story» (2002) de Julie Dash

    Asparkia: Investigació feminista, Núm. 43, pp. 143-161

  18. Make your mouth agua: idioms and the integrated hypothesis

    Borealis: An International Journal of Hispanic Linguistics, Vol. 12, Núm. 1, pp. 91-121

  19. On the grammaticality of passivization in bilingual compound verbs

    International Journal of Bilingualism, Vol. 27, Núm. 4, pp. 415-431

  20. Out-of-school contact with L2 English across four educational levels

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 40, pp. 93-112