MARIA DEL PINO
DIAZ PEREIRA
TITULAR DE UNIVERSIDADE - TEMPO COMPLETO
Publicacións (62) Publicacións de MARIA DEL PINO DIAZ PEREIRA
2024
-
Análisis de programas dirigidos a promover la educación inclusiva mediante estrategias creativas
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 45-56
-
Creative Environments for Sustainability in Organizations Promoting the Education of Vulnerable Groups
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 15
-
Exploración de la relación entre la creatividad motora, la preferencia lateral y el deporte en los escolares
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 155, pp. 19-28
-
Virtual reality scenarios to reduce stress of assessment in university students: gender perspective guidelines
Interactive Learning Environments
2023
-
Contenidos y competencias gamificadas para una intervención educativa inclusiva y creativa
Gamificación y aprendizaje ubicuo en educación primaria (Graó)
-
Examining Variations Between Everyday Life Handedness and Lateral Preferences for Sport-Specific Skills in Children
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 94, Núm. 2, pp. 368-373
-
Explorando posibilidades de programar videojuegos en Scratch y Unity en educación primaria: aplicación en estudiantes y formación inicial docente
Gamificación y aprendizaje ubicuo en educación primaria (Graó)
-
La percepción del profesorado sobre las metodologías innovadoras en el aula
Modalidades de aprendizaje para la innovación educativa
-
María del Pino Díaz
Quero ser investigadora, Universidade de Vigo 3 (Universidade de Vigo), pp. 8
-
Physical activity in kindergarten, fundamental movement skills, and screen time in Spanish preschool children
Psychology in the Schools, Vol. 60, Núm. 9, pp. 3318-3328
2019
-
Cómo usar design thinking para la integración de migrantes y refugiados
Universidade de Vigo
2018
-
Instructors’ teaching styles: relation with competences, self-efficacy, and commitment in pre-service teachers
Higher Education, Vol. 75, Núm. 4, pp. 625-642
-
Music performance anxiety: Exploring structural relations with self-efficacy, boost, and self-rated performance
Psychology of Music, Vol. 46, Núm. 6, pp. 831-847
-
Que hai sobre educación social e escola nos graos de Educación Infantil, Educación Primaria e Educación Social na Universidade de Vigo?
Educación social e escola: análise da última década (2006-2016) (Colexio de Educadoras e Educadores sociais de Galicia (CEESG)), pp. 249-260
-
Variation in posture quality across musical instruments and its impact during performances
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, Vol. 24, Núm. 2, pp. 316-323
2017
-
A toma de consciencia do ritmo en Educación Infantil.Un estudo comparativo entre Dalcroze e Kodály
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 4, pp. 80-84
-
Metodoloxías musicais do século XX: Dalcroze e Kodaly
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Núm. 4, pp. 75-79
-
Musicians, postural quality and musculoskeletal health: A literature's review
Journal of Bodywork and Movement Therapies, Vol. 21, Núm. 1, pp. 157-172
2016
-
Automated external defibrillation skills by naive schoolchildren
Resuscitation, Vol. 106, pp. 37-41
2015
-
Common postural defects among music students
Journal of Bodywork and Movement Therapies, Vol. 19, Núm. 3, pp. 565-572