Departamento
Didáctica, organización escolar e métodos de investigación
Publicacións (39) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2022
-
A Qualitative Systematic Literature Review on Phonological Awareness in Preschoolers Supported by Information and Communication Technologies
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 6
-
A vida independente das pessoas em situação de discriminação à luz da convenção das nações unidas sobre os direitos das pessoas em situação de discriminação pelo seu desempenho funcional
OIDLES: Observatorio Iberoamericano del Desarrollo Local y la Economía Social, Vol. 16, Núm. 32, pp. 29-42
-
Adult Students’ Motivational Profiles in Classroom, Blended, and Distance Language Learning
International Journal of Adult, Community and Professional Learning, Vol. 30, Núm. 1, pp. 1-16
-
Aspiring and inspiring: the role of women in educational leadership
Gender in Management, Vol. 37, Núm. 8, pp. 1009-1025
-
Can Music Therapy Improve the Quality of Life of Institutionalized Elderly People?
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2
-
Changes in teaching from the perspective of novice and retired teachers: Present and past in review
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Designing and Evaluation of an Artistic Experience for the Development of Empathic Capacity: “Stepping into Others’ Shoes”
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
Digital Competence in Primary Education and the Limits of 1:1 Computing
Canadian Journal of Learning and Technology, Vol. 48, Núm. 2
-
Editorial
RELAdEI: revista latinoamericana de educación infantil, Vol. 11, Núm. 1, pp. 9-14
-
El aprendizaje cooperativo en el Grado de Educación Primaria: la voz de sus estudiantes
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 5-21
-
El uso de tecnologías en la orientación profesional: una revisión sistemática
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 33, Núm. 3, pp. 40-65
-
Emotional intelligence and academic motivation in primary school students
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 35, Núm. 1
-
Engagement in At-Risk Students Trajectories: Perspective From The Levels of Approach To The Student
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 97-107
-
Escala de valoración del acogimiento residencial: Propiedades psicométricas e implicaciones para la intervención orientadora
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 33, Núm. 1, pp. 63-86
-
Estudio del plagio académico mediante escalamiento multidimensional y análisis de redes
Revista de educación, Núm. 397, pp. 293-321
-
Intergenerational Professional Development and Learning of Teachers: A Mixed Methods Study
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 21
-
La competencia digital del alumnado de Educación Primaria desde la perspectiva de género: conocimientos, actitudes y prácticas
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 42, pp. 55-77
-
La robótica educativa desde las áreas STEAM en educación infantil: Una revisión sistemática de la literatura (2005-2021)
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 38, pp. 94-113
-
La robótica educativa y el pensamiento computacional en la primera infancia y el hogar: un estudio en la prensa digital
Digital Education Review, Núm. 41, pp. 124-139
-
Mental imagery and anxiety toward death in adolescents
Death Studies, Vol. 46, Núm. 8, pp. 1891-1896