Departamento
Filoloxía inglesa, francesa e alemá
Artículos (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A Look at the Nativization of Bangladeshi English through Corpus Data
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 15-37
-
Application d’une méthodologie d’analyse des prédicats nominaux: l’exemple du lexème MORT1
Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 24, pp. 557-579
-
Comunidad y afectos en el documental biográfico lesbiano afroamericano: Living with Pride: Ruth C. Ellis @100 (1999)
Lectora: revista de dones i textualitat, Núm. 29, pp. 35-51
-
Constructing identities and negotiating relationships in late eighteenth-century England: Mary Hamilton and her correspondents at court.
IJES: international journal of English studies, Vol. 23, Núm. 2, pp. 15-40
-
Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020
-
El papel del alemán en los manuales de lenguas extranjeras de Juan Ángel de Zumaran (s. XVII): lengua para aprender y para ser aprendida
Boletín de la Sociedad Española de Historiografía Lingüística, Núm. 17, pp. 195-214
-
From La Viuda to letters from Cuba: Family correspondence in María Irene Fornés’ theater
Revista de Estudios Norteamericanos, Núm. 27, pp. 83-98
-
Herramientas y dificultades en el análisis del grupo nominal en francés para su procesamiento computacional
RILEX Revista sobre investigaciones léxicas, Núm. 1, pp. 107-138
-
How complex is professional academic writing? A corpus-based analysis of research articles in 'hard' and 'soft' disciplines
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 149-183
-
Intensive Experiential ESP Programmes for Continuing Education: Analysis and Effectiveness
Journal of Continuing Higher Education, Vol. 71, Núm. 2, pp. 224-236
-
Irish Studies in Spain - 2022. Introduction
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 235-238
-
L2 rhythm acquisition and rhythmic transfer in Galician learners of English: A pilot study
Loquens, Vol. 9, Núm. 1-2
-
La creatividad como eje de integración intercultural: Programas intensivos de movilidad internacional en la Educación Superior
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 17, Núm. 1
-
La narrativa biográfica como contradiscurso feminista en «The Rosa Parks Story» (2002) de Julie Dash
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 43, pp. 143-161
-
Muda lingüística hacia el gallego. Influencia del profesorado en su alumnado de los grados en Educación Infantil y Educación Primaria
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 35, pp. 77-91
-
Out-of-school contact with L2 English across four educational levels
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 40, pp. 93-112
-
Quijotes sin saberlo. Fantasmagorías y locura en relatos del Romanticismo alemán
Anales cervantinos, Tomo 55, pp. 51-75
-
Raymond Roussel et Édouard Levé Deux poétiques des décalages
Revue Romane, Vol. 58, Núm. 2, pp. 212-229
-
Resilience and healing in the slums of Manila: Merlinda Bobis’s The Solemn Lantern Maker
World Literature Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 6-18
-
Reusing the structure of the PORTLEX dictionary to create a contrastive dictionary of Romance languages: a proposal.
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 28, pp. 125-139