Artículos (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Look at the Nativization of Bangladeshi English through Corpus Data

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 68, pp. 15-37

  2. Application d’une méthodologie d’analyse des prédicats nominaux: l’exemple du lexème MORT1

    Çédille: Revista de Estudios Franceses, Núm. 24, pp. 557-579

  3. Comunidad y afectos en el documental biográfico lesbiano afroamericano: Living with Pride: Ruth C. Ellis @100 (1999)

    Lectora: revista de dones i textualitat, Núm. 29, pp. 35-51

  4. Constructing identities and negotiating relationships in late eighteenth-century England: Mary Hamilton and her correspondents at court.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 23, Núm. 2, pp. 15-40

  5. Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020

  6. El papel del alemán en los manuales de lenguas extranjeras de Juan Ángel de Zumaran (s. XVII): lengua para aprender y para ser aprendida

    Boletín de la Sociedad Española de Historiografía Lingüística, Núm. 17, pp. 195-214

  7. From La Viuda to letters from Cuba: Family correspondence in María Irene Fornés’ theater

    Revista de Estudios Norteamericanos, Núm. 27, pp. 83-98

  8. Herramientas y dificultades en el análisis del grupo nominal en francés para su procesamiento computacional

    RILEX Revista sobre investigaciones léxicas, Núm. 1, pp. 107-138

  9. How complex is professional academic writing? A corpus-based analysis of research articles in 'hard' and 'soft' disciplines

    VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, Núm. 20, pp. 149-183

  10. Intensive Experiential ESP Programmes for Continuing Education: Analysis and Effectiveness

    Journal of Continuing Higher Education, Vol. 71, Núm. 2, pp. 224-236

  11. Irish Studies in Spain - 2022. Introduction

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 235-238

  12. L2 rhythm acquisition and rhythmic transfer in Galician learners of English: A pilot study

    Loquens, Vol. 9, Núm. 1-2

  13. La creatividad como eje de integración intercultural: Programas intensivos de movilidad internacional en la Educación Superior

    Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 17, Núm. 1

  14. La narrativa biográfica como contradiscurso feminista en «The Rosa Parks Story» (2002) de Julie Dash

    Asparkia: Investigació feminista, Núm. 43, pp. 143-161

  15. Muda lingüística hacia el gallego. Influencia del profesorado en su alumnado de los grados en Educación Infantil y Educación Primaria

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 35, pp. 77-91

  16. Out-of-school contact with L2 English across four educational levels

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 40, pp. 93-112

  17. Quijotes sin saberlo. Fantasmagorías y locura en relatos del Romanticismo alemán

    Anales cervantinos, Tomo 55, pp. 51-75

  18. Raymond Roussel et Édouard Levé Deux poétiques des décalages

    Revue Romane, Vol. 58, Núm. 2, pp. 212-229

  19. Resilience and healing in the slums of Manila: Merlinda Bobis’s The Solemn Lantern Maker

    World Literature Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 6-18

  20. Reusing the structure of the PORTLEX dictionary to create a contrastive dictionary of Romance languages: a proposal.

    Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 28, pp. 125-139